مشکل روشن نشدن ضبط ماشین

۵ بازديد

ضبط خودرو ممکن است به دلایل مختلف مشکل داشته باشد و روشن نشود. راه های مختلفی برای حل این مشکل وجود دارد، اما ابتدا باید علت آن را پیدا کنید. در این مطلب راه حل مشکل روشن نشدن ضبط ماشین را آموزش می دهیم.

دلیل روشن نشدن ضبط ماشین بعد از تعویض باتری

گاهی اوقات به دلایل مختلف خرید ضبط ماشین را در اولویت می گذاریم اما در بعضی مواقع روشن نمی شود و به درستی کار نمی کند. خرابی فیوز، سیم کشی نامناسب، زنگ زدگی، خرابی یونیت مرکزی و ... از مهم ترین دلایل کار نکردن ضبط ماشین است. در این مطلب از انزل وب نحوه حل مشکل روشن نشدن ضبط خودرو پس از تعویض باتری و ... را به شما آموزش می دهیم در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

علت خرابی ضبط خودرو: استفاده از قطعات بی کیفیت

یکی از دلایل مهم روشن نشدن و از کار افتادن ضبط خودرو پس از مدتی این است که در ساخت آن دستگاه از قطعات چینی بی کیفیت استفاده شده است. این قطعات ارزان تر و با کیفیت پایین تر هستند. به همین دلیل دوام نمی آورند.

دلیل کار نکردن ضبط خودرو: نصب اشتباه دستگاه

یکی دیگر از دلایل رایج روشن نشدن ضبط خودرو این است که دستگاه به درستی نصب نشده است. وقتی سیم ها به درستی وصل نشده باشند و قطعات به درستی در جای خود قرار نگرفته باشند، ممکن است ضبط کننده شما روشن نشود. حتی ممکن است روشن شود اما پس از مدتی از کار بیفتد زیرا قطعات به درستی قرار نگرفته اند و ممکن است شل یا جابجا شوند.

چرا ضبط ماشین روشن نمی شود؟ یونیت مرکزی خراب

ممکن است ضبط ماشین روشن نشود زیرا واحدهای مرکزی در حالت محافظت هستند. برخی از واحدها این حالت را برای جلوگیری از روشن شدن آنها پس از قطع برق دارند. زیرا در صورت سرقت، واحد مرکزی از کار می افتد و سرقت آنها فایده ای ندارد.

در برخی موارد، واحد مرکزی پس از روشن شدن صفحه نمایش فعال می شود، اما پیامی مانند کد را نشان می دهد. در نتیجه کار نخواهد کرد. در موارد دیگر، واحد مرکزی به طور کامل از کار می افتد و باید یک کد وارد کنید یا از روش دیگری برای راه اندازی مجدد آن استفاده کنید.

قبل از تعمیر دستگاه، مطمئن شوید که واحد مرکزی شما حالت ضد سرقت ندارد. اگر هنگامی که دستگاه روشن نمی شود یک صفحه خالی نمایش داده می شود، این نشانه آن است که شما با مشکل دیگری روبرو هستید.

 

دلیل شکسته شدن ضبط ماشین: فیوز خراب

یکی دیگر از دلایل روشن نشدن ضبط خودرو خرابی فیوز است. اکثر ضبط کننده ها یک یا دو فیوز دارند. برخی از واحدهای مرکزی دارای فیوزهای داخلی هستند که معمولاً در پشت قرار می گیرند. اصولا سوختن فیوز نشانه مشکل دیگری است. بنابراین نباید فیوز خراب را با آمپر بزرگتر تعویض کنید. در ادامه نحوه تست این مشکل را توضیح خواهیم داد.

اگر اتصالات زمین به درستی وصل نباشند، ضبط کننده نمی تواند برق لازم را از فیوز دریافت کند. در نتیجه روشن نمی شود. گاهی اوقات به دلیل این مشکل، دائماً قطع و وصل می شود.

دلیل خرابی ضبط ماشین

هنگامی که یونیت سر را برای دسترسی به سیم کشی جدا می کنید، بهتر است کانکتور پیگتیل را بررسی کنید تا مشکل روشن نشدن ضبط خودرو حل شود. ممکن است این کانکتور به درستی در دستگاه قرار نگیرد. در صورت شک، حذف و جایگزین کنید. اگر بین یونیت سر و سیم‌کشی کارخانه آداپتور وجود دارد، می‌توانید کل واحد را از برق جدا کرده و دوباره وصل کنید تا مطمئن شوید همه چیز برق دارد. سپس سعی کنید رادیو را روشن کنید.

 

در برخی موارد، قطع کردن واحد مرکزی و آداپتور برای مدت کوتاهی می تواند مشکل را حل کند. در این حالت همه چیز را از برق بکشید و حدود 20 دقیقه صبر کنید. سپس اتصالات را دوباره وصل کرده و دوباره عملکرد دستگاه را بررسی کنید.

اگر فیوزها و اتصالات سالم هستند، گام بعدی بررسی قدرت رادیو است. اکثر رادیوهای ماشین دو سیم دارند. یکی همیشه داغ می شود و به حافظه انرژی می دهد. فقط با فشار دادن دکمه استارت گرم می شود. اگر این سیم ها معکوس شوند، رادیو به درستی کار نمی کند. برای تست این قسمت می توانید از مولتی متر استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر ولتاژ رادیو کمتر از باتری باشد، نشان دهنده افت ولتاژ است.

اگر در واحد مرکزی برق وجود ندارد، اما در فیوز برق وجود دارد، احتمالاً سیم در اینجا خراب است. بنابراین باید سیم برق را از منبع آن ردیابی کنید. همچنین باید سیم زمین واحد مرکزی را بررسی کنید. این کار را می توانید هم به صورت بصری و هم با مولتی متر انجام دهید که در قسمت های بعدی توضیح خواهیم داد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در فروشگاه اینترنتی استیلاک تماس بگیرید.